Boltok és emberek - Portéka Bolt
2013. november 21. írta: BorókaOtthonbolt1

Boltok és emberek - Portéka Bolt

_8K_1406.jpg

A múlt héten, amikor meghívást, azaz inkább szíves invitálást kaptam egy kóstolóestre Vikitől, a Fabric Csokoládé háziasszonyától a Portéka Boltba, még nem tudtam, hogy milyen élményekben lesz részem.

A bolt, a város egyik - társasági és éjszakai élet szempontjából - legjobban fejlődő részében található, a Horánszky utcában.

Nem is kicsi, nem is túl nagy helyiség. Éppen megfelelő méretű ahhoz, hogy a kézműves finomságokat és tárgyakat egyaránt magába fogadva igazán egyedi és stílusos helyszíne legyen egy szinte minden érzékszervre ható élménynek.

A szemnek a polcon sorakozó kézműves élelmiszerek harmónikus színkavalkádja, a fülnek a jóleső zsibongás, ami szinte elnyomja az aláfestésként szolgáló zenét, az orrnak az ínycsiklandó illatok, a szájnak és a nyelvnek az ízek pikáns egyvelege és a harmóniák, végül a belső érzékeknek az, ahogy a dolgok egymásra találnak.

A füstölt pisztrángból készült pástétom az olaszrizlinggel, a Cabernet Sauvignon az étcsokoládéval, ékszerek a sálakkal, az egyik ember a másikkal...

A kóstolón a borokat a Havas&Tímár Pincészet szolgáltatta, a pisztráng pástétom a Boldog Füstölt Pisztráng saját nevelésű halaiból készült Tahitótfaluban, és a szívemnek oly kedves csokoládé kreációkkal a Fabric Csokoládé örvendeztette meg a nagyérdeműt.

A bolt múltjáról, jelenéről és jövőjéről pedig Jakab Aranka tulajdonost kérdeztem.

_8K_1427.jpg

- Kérlek mutatkozz be pár szóban! Mit csináltál a Portéka Bolt előtt?

- Szolnokon születtem 12 éve élek Budapesten. Gyerekkoromban leginkább divattervező akartam lenni, mint minden kislány akinek volt Barbie babája. Állandóan varrogattam, átalakítottam nekik ruhákat, órákat töltöttem "kreatív" munkával.

A szakközépiskola befejezése után éltem Ausztriában, majd Németországban, ahol ruhaipari technikusként dolgoztam.

A honvágy miatt visszatértem Magyarországra, dolgoztam magyar tervezőkkel, majd egy nemzetközi divatcég berkein belül egy kicsit a kirakatrendezéshez is közöm volt.

2006-tól egy budapesti szállodalánc beszerzési vezetőjeként sok tapasztalatra tettem szert, a megfelelő beszállítók felkutatásában és megállapodások megkötésében is gyakorlatot szereztem. Próbáltuk kiterjeszteni a beszállítói kört magyar kézműves élelmiszerekre, emiatt sokat jártunk termelői vásárokra. Itt végérvényesen beleszerettem az egyedi kézműves termékekbe.

_8K_1435.jpg

- Honnan jött az ötlet, a gondolat, hogy egy boltban ötvözni szeretnéd a magyar kézműves élelmiszerek és a kézműves tárgyak, öltözékek, ékszerek árusítását?

- Több éve foglalkoztatott a gondolat, hogy miért csak vásárokon és termelői piacokon juthatunk egyedi magyar termékekhez. Úgy gondoltam, ha mindent egy helyen és nemcsak szezonálisan érünk el, akkor ki tudjuk szorítani a tömegtermékeket, és egyben lokálisan erősítjük a magyar piacot.

_BDP0887.jpg

- Milyen különlegességeket kínálsz a vásárlóidnak? Mi az amitől a Te boltod igazi kuriózum a pesti felhozatalból?

- A készítőkkel való folyamatos kapcsolattartás lehetőséget ad a részünkre, hogy egyedi ajándékötleteket adjunk a vásárlóinknak. Kiemelten karácsonykor fontos, hogy a olyan ajándékokat adjunk, amik szívhez szólóak. A cégek részére is szeretnénk segítséget nyújtani, ezért van pár ötletünk a karácsonyi termékeink közül, perszonalizálva, egyedileg csomagolva.

_BDP1011.jpg

- Milyen események várhatóak a közeljövőben a boltban?

- 2013.11.21-én Luis teakóstolóval egybekötött tarot jóslás lesz, ahol a kártya készítője, Huszka Nóra mutatja majd be az érdeklődőknek a kézzel festett tarot paklit.

IMG_7081-1.jpg

- Hogyan és mivel készülsz a karácsonyi időszakra? Ajánlj valami frappáns ajándékot hölgyeknek és valamit az uraknak!

- Hölgyeknek Ruby Lip naptár Szántó Tibor Noble Cocoa Superior Asia étcsokoládéval. Az uraknak Boldog Füstölt Pisztráng Pástétom csopaki Tamás Pince Olaszrizlinggel.

kariajicsajos.jpg

- Neked mi a kedvenc finomságod a boltból és miért?

- Minden készítővel elfogult vagyok, nem tudok egyet sem kiemelni...:-)

tatai_kar_hirl.jpg

- Milyen terveid vannak a jövőre vonatkozóan?

- Szeretnék még több kézműves terméket bemutatni, kóstolókat és workshopokat szervezek a következő évre is. Egy kis csapattal fejlesztjük a webáruházat, hogy minél több termékünk elérhető legyen online is. Már most széles termékválasztékot találhatsz nálunk. Csak elég kattintanod ide: www.portekabolt.hu

A fotókat készítette: Bernáth Zsolt /termékfotók/ és Barcsi Dávid (bolt és kóstoló fotók/. Köszönjük!

szanto_forrocsoki2.jpg

Köszönöm a válaszokat és az élményeket! Látogassatok el a Portéka Boltba mielőbb Ti is! A tarot és tea szeánsz ma este kimondottan izgalmas programnak ígérkezik.

A bejegyzés trackback címe:

https://borokaotthon.blog.hu/api/trackback/id/tr435646728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása