Filmes enteriőrök - Büszkeség és balítélet
2012. február 14. írta: BorókaOtthonbolt1

Filmes enteriőrök - Büszkeség és balítélet

Valentin nap, a szerelmesek napja... Nekem Jane Austen és a Büszkeség és balítélet jutott róla eszembe, nem a sok rózsaszín plüssmaci és egyéb giccsek a boltokban. :)

Hoztam Nektek szép képeket a legutóbbi film feldolgozásból (Vigyázat! Csodás belső terek és tárgyak!) és pár idézetet a könyvből.

Boldog szerelmesnapot mindenkinek!

Ez a kifejezés, hogy "fülig szerelmes" annyira elcsépelt, annyira határozatlan és bizonytalan, hogy már alig jelent valamit. Éppoly gyakran alkalmazzák a félórás ismeretségekből származó érzésekre, mint a komoly, mély vonzalomra.

Kezdetben még szabad a szívünk - mi sem természetesebb, mint hogy egyik személyt jobban kedveljük a másiknál; de igazán beleszeretni valakibe, minden bátorítás nélkül: ehhez kevés embernek van mersze.

Sajnos, hiába próbálta meggyőzni magát, be kellett látnia, hogy vannak érzelmek, amelyek felett nyolc év is nyomtalanul múlhat el.

Kétség és remény közt gyötrődöm. Ne mondja, hogy elkéstem, hogy örökre elszálltak oly drága érzései. Hadd kínáljam fel ismét magam és szívemet, mely ma sokkal inkább a magáé, mint volt akkor, mikor nyolc és fél esztendővel ezelőtt majdnem összezúzta. Ne állítsa azt, hogy a férfi hamarabb felejt, mint a nő, hogy szerelme hamarabb kihűl. Soha nem szerettem mást, csak magát.

Hiába volt minden vívódásom... nem használt semmit. Nem tudom elfojtani érzéseimet. Meg kell mondanom, mennyire imádom, milyen forrón szeretem magát.

Olyan lassan jött rám ez a szerelem, hogy azt sem tudom, mikor kezdődött.

Olyan boldogság is létezik, amely leírhatatlan. Jobb, ha senki sem próbálja meg visszaadni, mi mehet végbe egy fiatal nőben, ha olyasvalaki biztosítja a vonzalmáról, akit addig elérhetetlennek tartott.

Bizonyára szerelmes vagyok - gondolta magában. - Ez a nyughatatlanság, ez a fásultság és butaság, meg hogy semmi kedvem leülni, és elfoglalni magam, mert úgy érzem, minden unalmas és ostoba a ház körül! Bizonyára szerelmes vagyok; én lennék a legfurcsább teremtése a világnak, ha nem szerettem volna bele - legalábbis néhány hétre.

Semmi a világon nem fogható a szerető szívhez - gondolta később. - Ha a gyöngédséghez, a forró szeretethez még szeretetteljes, nyílt modor is járul, vonzóbb lehet a legélesebb elménél is.

Vigyázz, hogyan ajándékozod el a szívedet.

A képek forrása.

A bejegyzés trackback címe:

https://borokaotthon.blog.hu/api/trackback/id/tr464103220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása