Arra gondoltam, hogy mielőtt egy-egy konkrét problémát körbejárunk, foglaljuk össze, hogy mennyi feladat és megválaszolandó kérdés vár egy lakberendezőre és a megrendelőre, amikor közösen úgy döntenek, hogy belevágnak egy lakás, egy ház, egy nyaraló, egy terasz vagy bármilyen élettér kialakításába, átalakításába vagy feljavításába.
A lakberendezés egy komplex munkafolyamat, mind a feladatokra, mind az azokat elvégző szakemberek összetételére értve. A végeredmény csak akkor tekinthető minden szempontból jónak, ha a megrendelő, a lakberendező és a kivitelező szakemberek folyamatos együttműködése és összedolgozása hozza azt létre, legjobb esetben mindenki megelégedésére.
Hogyan tudunk a sorozatban épített lakásokból az adott személy és/vagy család személyes igényeinek és ízlésének megfelelő, jól használható élettereket alkotni? Erre a kérdésre ad választ egy jó lakberendező. Ő az, aki nem jön zavarba az egyedi és egyéni megoldásoktól, remekül eligazodik a különböző stílusok kavalkádjában, jó rajzkészséggel és térlátással rendelkezik, de még fontosabb tulajdonsága az átlagon felüli beleérző képesség, melynek segítségével a megrendelővel és életvitelével gondolatban azonosulva hamar rátalál a legmegfelelőbb megoldásokra.
A lakberendezés tehát semmilyen esetben sem szólhat a lakberendező saját vágyainak, elképzeléseinek megvalósításáról, hanem csakis a megrendelő kívánságainak célszerű, praktikus és igényeihez mért megtervezését és kivitelezését jelentheti.
A megrendelő számára a megfelelő lakberendező kiválasztása hasonlítható ahhoz az orvos-beteg viszonyhoz, ahol bár az eredményesség nem mérhető emberéletekben, de a bizalom kölcsönös megléte elengedhetetlen feltétele a jó végeredménynek.
A cikksorozat második részében arról lesz szó, hogy hogyan készüljünk fel az első találkozásra… ;)